Największy sklep internetowy na świecie wkrótce oficjalnie wkroczy do Polski. Co to oznacza dla właścicieli czytników Kindle? Czy mogą się spodziewać polskiej wersji menu oraz pełnego dostępu do usług Amazona?
Jak poinformował Alex Ootes, wiceprezes Amazona ds. rozwoju w Unii Europejskiej, największy na świecie sklep internetowy w najbliższym czasie oficjalnie wejdzie na polski rynek. Chociaż Amazon działa w Polsce już od 6 lat (amerykańska firma posiada w naszym kraju 9 magazynów), do tej pory polscy klienci musieli korzystać z platformy niemieckiej (Amazon.de). To właśnie stamtąd mogli oni na przykład zamawiać czytniki Kindle w promocyjnych cenach.
Chociaż dokładna data startu sklepu Amazon.pl nie została jeszcze podana, najprawdopodobniej nastąpi on w ciągu kilku miesięcy. Polscy sprzedawcy mają już możliwość rejestrowania profili w zakładce sell.amazon.pl, aby w porę przygotować się do dystrybucji swoich produktów.
Chociaż kupowanie czytników Kindle w Polsce nie stanowi większego problemu, urządzenia są sprzedawane przez pośredników. Oprócz tego elektroniczne czytniki książek nie zostały przystosowane do potrzeb polskich klientów, ponieważ do tej pory nie posiadają nawet polskiego menu. Czy dzięki uruchomieniu platformy Amazon.pl wkrótce się to zmieni? Słowa Alexa Ootesa sugerują, że prawdopodobnie tak.
Przypomnijmy, że użytkownicy czytników Kindle posiadają dostęp do bogatego ekosystemu Amazona, w skład którego wchodzi wiele różnorodnych usług. Jego część stanowi również księgarnia online, w której można wygodnie kupować ebooki. Pozycje w atrakcyjnych cenach od razu stają się dostępne do czytania. Czy oferta księgarni z ebookami Amazona zostanie lepiej przystosowana do oczekiwań polskich klientów? Dla wszystkich posiadaczy czytników Kindle byłoby to z pewności ogromne udogodnienie.
Autor: Kuba